Radionika

Autorius: Jonas Jukonis

APIE RADIONIKĄ   |   STRAIPSNIAI   |   KONTAKTAI

 

Parduotuvėse  žmonės verčiami zombiais

 

Jūs niekada nepagalvosite kodėl kai kuriose parduotuvėse skamba linksma muzika? Paslaptis paprasta – klausydami  jos pirkėjai tampa vaikais ir lengviau atsiskiria su pinigais .,,Niekas neapsaugotas nuo muzikos ir atsiminimų” – sako psichologai.
Tačiau tai ne vienintelis būdas priverčiantis pirkėjus išlaidauti. Yra daugybė būdų kaip paveikti klientų sąmonę. Žmonės net nepastebi kaip jais mikliai  manipuliuojant, pasiekiami savanaudiški tikslai. Svarbiausia tai kad viskas telpa įstatymų rėmuose prie nieko neprikibsi ...

Panagrinėkime populiariausias prekeivių gudrybes:
 
KONTRASTO     PRINCIPAS

Principas praktiškai naudojamas visoms suvokimo rūšims. Jei mums kalbant su gražia moterimi prisijungia  kita, ne taip patraukli, tai antroji mums atrodys dar nepatrauklesne. Tai nuo seno puikiai žino prekiautojai nekilnojamu turtu, kurie į savo katalogus įtraukia keletą užleistų namų ar butų, suprantama  smarkiai užkeldami jų kainą. Tie namai skirti ne pardavimui, o tik vizualiam efektui. Perspektyvoje renkantis nekilnojamą turtą iš katalogo firma dėl palyginimo ženkliai laimės.
 
TARPUSAVIO   MAINŲ   PRINCIPAS

Mainų principo esmė ta , kad  net visai nereikalinga dovana, kuria pirma proga skubėsite atsiskirti, jums darys poveikį. Mes jaučiame pareigą daryti nuolaidą  tiems kas jas padarė mums. Pavyzdžiui, daugumas žmonių, sutikę nemokamai namų apžiūrai, daro užsakymą parazitų naikinimui. Jie jaučia pareigą kreiptis į tą firmą, kuri jiems suteikė nemokamą paslaugą. Todėl nereikia stebėtis skaitlingomis akcijomis parduotuvėmis, kada įvairios firmos siūlo nemokamai vaišintis jų produktais: klientai jaučia pareigą užsisakyti tų produktų, kurių jau ragavo.
 
ĮSIPAREIGOJIMAS  IR   NUOSEKLUMAS

Kai kurios firmos, gaminančios žaislus vaikams  jų pardavimo piką pasiekia sausio –vasario mėnesį. Vaikai nori gauti tai ką  firmos reklamuoja artėjantiems Naujiems metams ir verčia tėvus pažadėti juos padovanoti. Štai tame ir yra firmų planinga gudrybė – jos pateikia nepakankamą žaislų kiekį ir tėvai  būna priversti pirkti kitas dovanas.Na o po švenčių firmos pradeda vėl reklamuoti tuos nuostabius naujus žaislelius ir tėvai vėl eina į parduotuves, todėl kad žadėjo juos vaikams nupirkti.
 
SOCIALINĖS  ĮTAIGOS PRINCIPAS

Mūsų nuomonė ,kad mūsų veiksmai yra teisingi jeigu juos taip pat atlieka  kiti, būna eksploatuojama  įvairiausiose aplinkybėse. Restoranų barmenai dažnai ant atsiskaitymams  skirto padėklėlio vakaro pradžioje padeda keletą  kupiūrų. Tokiu  būdu sudaromas įvaizdis kad tai buvusių lankytojų arbatpinigiai.
Ne taip senai vienoje arabų šalyje įvyko įdomus  įvykis. Bankas, žinomas savo gera reputacija, bankrutavo. Pasirodo, kad dėl keleivinių autobusų streiko stotelėje  prie banko susibūrė  minia žmonių. Praeinantys pro šalį palaikė juos indėlininkais norinčiais atsiimti indėlius ir savo ruoštu bėgo atsiimti savo indelius. Eilė vis didėjo ir banką reikėjo uždaryti.
 
DEFICITAS

Visada kai kas nors apriboja mūsų pasirinkimą ar atima pasirinkimo teisę, priverčia mus to ko negalime gauti labiau nei anksčiau. Todėl dažnai didžiausią efektą  to kas nėra populiaru duoda ne reklama bet prekės kiekio apribojimas.
Šiuo metodu dažnai naudojasi automobilių pardavėjai. Kada pirkėjas pradeda įdėmiai nagrinėti mašina ir nurodinėti pastebėtus defektus, kalbindamas pardavėją
mažinti kainą, lyg atsitiktinai atvažiuoja prekeivių bendrininkas kuris vaidina tokį pat klientą kuri domina ta pati mašina. Tuo metupirmojo pirkėjo nuotaika radikaliai keičiasi, kadangi mašinos įsigijimas tampa ribotas dėl atsiradusio kliento. Jis nebesijaučia padėties šeimininku ir pasiruošia  daryti nuolaidas savo reikalavimuose.
Zombavimas – sugebėjimas padaryti žmogų priklausomu, padarant iš jo gyvą biologinį automatą, atimant jo valią ir sąmonę. Tai labai mėgstama rašytojų ir režisierių ,,siaubakų“ žanro tema.Patikimų faktų apie ,, gyvus mirusius“ žinoma laai mažai, tačiau terminas ,,zombavimas“ mūsų dienomis įgijo kitokią prasmę. Šiuo metu  jau yra metodikos leidžiančios padaryti žmogų paklusniu ir valdomu. Zombavimo pavyzdžių galima pateikti labai daug. Tai religinių kultų-sektų šalininkai, besąlygiškai paklustantys savo ,,guru“, valandų valandas meldžiasi, atsisako nuo visų gyvenimo malonumų ir pasiruošę bet kokioms aukoms – net iki susideginimo. Labiau subtilus pavyzdys taip vadinamas ,,korporatinis zombavimas“, kada naudojant specialias technologijas žmogaus asmenybė vienareikšmiškai keičiasi. Tokiam žmogui pirmoje vietoje ne asmeniniai bet firmos ar partijos interesai, apie ką jis gali užspringdamas kalbėti, kur jis gali prapulti kasdien iki vėlumos, neįsivaizduodamas kad jis nedalyvauja savoje sistemoje.
Dar vienas labai paplitęs zombavimo būdas formuojantis reikiamą elgesio stereotipą – tai reklama. Nuo jos, atrodo, nėra kur dingti. Galima, suprantama,  nežiūrėti televizorių ir neklausyti radijo b et užrištomis akimis nevaikščiosi mieste. Reklamas  rodo net maršrutiniuose autobusuose. Šiurpą kelia vaikučiai mintinai deklamuojantys įklotų reklamą.
Yra daug būdų, kuriais reklama atvirai ar slaptai paliečia mūsų norus ir reikmes, priverčiančiu pirkti tai, ko mums visai nereikia.

Štai keletas jų:

GROŽIS – BAISI JĖGA!

Gražūs  žmonės iššaukia pasitikėjimą. Būtent todėl jų tiek daug televizijos reklamoje. Matant ekrane žavų , puikios figūros, foto modelį, atsiranda nekontroliuojamas noras pirkti ne tik reklamuojamą  blakstienų tušą, net ir sunkvežimį plytų jei jos būtų siūlomos.
Efektyvi išorė, maloni žavaus reklamos pokalbininko šypsena sukelia simpatiją jam. Jums norisi stabilaus gyvenimo, lengvai sprendžiamų gyvenimiškų problemų. Kaip elgtis? Pasistenkite suprasti tai, kad tas šaunus vyrukas  savo gyvenime niekada į rankas nebuvo paėmęs skalbimo  miltelių kuriuos taip įtikinamai gyrė.Na o pas žaviąją  foto modelį – dirbtinės blakstienos.
 
PASITIKĖK ŽVAIGŽDĖMIS

Turtingi ir žymus žmonės blogai nepatars. Jei šlagerių karalienė sako, kad ,,xxx“  tabletės padėjo jai suplonėti, tai, reiškia , tikrai padėjo. Juk ji žvaigždė, tai kam jai  meluoti? Be to ji tokia miela, taip nuoširdžiai viską papasakojo ... Netikėkite, ja  parinko psichologas įvertinęs būsimus žiūrovus ,dalykiškai parinkdamas autoritetingą  personažą šiai pseudomokslinei, drumzlinai  reklaminei industrijai sugebančiai pakelti prekės pardavimą į aukštesnį lygmenį  ir tuo pačiu pačiam iš to uždirbti.
Kaip elgtis? Pakankama pagalvoti kokius pinigus išleidžia žvaigždės drabužiams, papuošalams, automobiliams. Tai įsivaizdavote? Nejaugi dabar patikėsite, kad jos naudojasi tomis menkiavertėmis prekėmis kurias jos reklamuoja. Gal jas porą kartų ir laikė  rankose reklamos filmavimo metu.
 
KUO MES BLOGESNI?

Raudonas ferrari skrieja kalnų serpantinais. Mašinoje sėdi  apnuogintu liemeniu vaikinas, įdegęs veidas, karštas pietų vėjelis, laisvė... Ar dar vienas, sukeliantis pavydą, vaizdelis: baltas smėlis, šlamančios palmės, jūros bangos skalaujančios žavios jaunos blondinės kojas, nerūpestingai geriančios sunkiai ištariamą kokteilį.
Jau pradėjote seilėtis? Norite ten? Pats laikas vožti kumščiu į krūtinę ir sušukti, o aš kuo blogesnis? Viskas. Spąstai užsitrenkia. Suveikia impulsas, aktyviai stumiantis  žmogų į  šviesią asmeninę ateitį.
Kaip elgtis? Užtenka kad šalia būtų žmogus su blaiviu protu, kuris jūsų krizės metu sugebėtų grąžinti į realų gyvenimą. O gal tikrai reikia pailsėti? Tik ne Kanaruose , o kur nors priemiestyje, su šašlykais? Geriau paieškoti alternatyvų  ir nepulti į kraštutinumus gundomus ekrane.
 
SPECIALISTAS, IŠ KARTO MATOSI

,,Aš naujo filmo ,,Viktorija“ visažistas“ -  prisistato neapibrėžtos orientacijos vaikinas. ,,Aš gydytoja – stomatologė“ – sako Rima moteris baltu chalatu. ,,Aš santechnikas Vasia“ – pas Vasią rankose atsukimo raktas. Visi jie kaip savo amatų specialistai siūlo mums, koki tai tonizuojantį kremą ( dantų pastą, tualeto valymo miltelius ) pasirinkti. Jie profesionalai, jie žino geriau...Na o teležiūrovas jei nėra reklamuojamų sričių specialistas, paklusniai eina pirkti reklamuotų  prekių.
Kaip elgtis? Netikėkite savo akimis. Iš kur jūs žinote, kad visi tie žmonės – tie, kuriais prisistato? Žmonės dirba už honorarą.         Išvada viena: geriau pasikonsultuokite tais klausimais pas savo stomatologą, kosmetologą ar būtų ūkio tarnybos meistrą.
 
REGOS APGAULĖ

Tamtikra skaičių seka vienos ar kitos prekės kainose kartais visai sumaišo protą , atjungia šeimyninio biudžeto kalkuliatorių smegenyse. Matydami ekrane perbrauktą skaičių  1000 pakeičiant jį į 999 su didžiuliu užrašu ,,dabar arba niekad“, jūs nesuprantamai  užsinorėsite pirkti tą prekę. Skaičiai atlieka savo darbą, nes noras kai visur taip brangu, verčia daryti visai nelogiškas finansiniu požiūriu išlaidas.
Kaip elgtis? Pasistenkite prisiminti mokyklą, daugybos lentelę, sudėties ir atimties taisylkes, arba pasinaudokite kalkuliatoriumi kuris įtikinamai parodys, kad skirtumas kainoje ne toks ir naudingas.
 
GRANDININĖ REAKCIJA

Rinkoje atsiranda nauja produkcija . Sakysime prekybiniame centre gaminamas tortas. Jūs sužavėtas jo kokybe ir skoniu. Praėjus kiek laiko gaminys nei iš tolo neprimena to koks jis kadaise buvo. Produkcijos gamintojas ,,pasodina“ pirkėjų auditoriją ant vieno ar kito produkto o po to palaipsniui žemina jo kokybę (ir savikaina ), bet tik ne kainą. Žmonės iš inercijos  perka kadaise buvusią kokybišką prekę galvodami geriausiai – gal tai pasirodė?.. Ne, nepasirodė.
Kaip elgtis? Nieko nepaprasto nepatarsiu. Priimkite visa tai kas vyksta kaip realybę ir nebijokite ,,keisti“ produktų asortimentą.

   

Žmogus gali apsieiti be didesnės dalies pirkinių, kuriuos jis atlieka impulsyviai.
Vėliau savęs klausia kodėl aš visa tai pirkau? Įėję į supermarketą  , kur groja maloni atpalaiduojanti ( o iš tiesų specialiai parinkta ) muzika, žinokite pakliuvote į spąstus.
Todėl padidinkite budrumą ir niekada neikite pirkinių, prieš tai nesudarę jų sąrašo.
Neleiskite niekam daryti už jus sprendimus, primetant vieną ar kitą pasirinkimą.
Gyvenimas – jūsų. Pasirinkimas – taip pat jūsų.

 

 

Pagal interneto medžiagą

į viršų      visi straipsniai

 

TAIP PAT KVIEČIU APLANKYTI KITAS MANO SVETAINES:

RADIOSTEZIJA. LT - pagrindinė Jono Jukonio svetainė

BIOENERGETIKA. LT

BIOTRONIKA. LT

BIOLOKACIJA. LT

BIORITMIKA. LT

GEOTRONIKA. LT

RADIONIKA. LT

AJUVERDA. LT

   

© 2007 - 2024 Jonas Jukonis. Kopijuoti be autoriaus sutikimo griežtai draudžiama.

Powered by: WebProBox